söndag 2 september 2012

Fazer Culinary Team

I fredags blev jag och några andra matbloggar bjudan på lunch av Fazer Culinary Team. De tränar inför Olympiade der köche, som är världens största lagtävling för kockar. Just detta lag tävlar i storkök och det var det vi fick prova på. Temat var fritt och Fazers team valde att satsa på nordiska smaker. Bra val och all mat var säsongsanpassad och mycket god.



Menyn bestod av jordärtskocksoppa, rödbeta och matkornboll, strömming, renstek och sen en krämig chokladmousse till dessert. Ingenting var enkelt allt hade olika finesser och spännande smaker. Jag tror att alla älskade rödbeta och matkornsbollen. Jga var väldigt förtjust i soppan som hade champagnevinäger i sig, nom nom, ja allt jag smakade var mycket gott!





Jag får återkomma om vi får något recept senare efter tävlingen som går av stapeln 6-9 oktober i Erfurt, Tyskland. Jag hejar på er!



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar